Jan 20, 2010

CfP: CEA 2010 annual conference, Canadian Economics Association

CALL FOR PAPERS / APPEL DE COMMUNICATIONS

Canadian Economics Association / Association canadienne d'économique

ANNUAL CONFERENCE / CONGRÈS ANNUEL 2010, QUEBEC CITY

[Vous trouverez la version française de ce courriel au bas de la page.]

The Canadian Economics Association (CEA) Annual Conference for 2010 will be held at the Petit Séminaire de Québec in Québec City. Conference dates are Friday, May 28 through Sunday, May 30, with some sessions of affiliated organizations on Thursday, May 27.

The CEA invites anyone wishing to present a paper at the 2010 Conference to submit an abstract by Friday, February 19, 2010. Abstracts must be submitted using the CEA's online registration system and may be in either English or French. For registration using English, follow the link below to http://economics.ca/2010/en/submit.php .

All fields of specialization within economics will be considered. You will receive a notification once your paper is accepted or rejected. We expect an acceptance rate of about 60%. By submitting an abstract, you also agree to serve as a discussant and/or program chair at other sessions within your areas of interest if your paper is accepted. The Web form asks for information about your fields of interest.

You may present no more than one paper at the Conference. Please submit only one paper for consideration. Any additional submissions beyond your first will be discarded. A co-author may present another paper co-authored by you but must submit the paper separately.

In addition to the abstract, you may submit full-length papers by providing a Web link to a corresponding PDF file, or by uploading a PDF file in Conference Maker. Each presenter is required to provide the session chair and discussant with an electronic copy of the paper at least two weeks prior to the conference.

All presenters must register for the Conference. Registration can be done online through the conference Web site using the "Advance Registration" link. You may register without joining the CEA but we strongly recommend joining the CEA at the same time, which provides additional benefits and can be done at no extra cost. You may wait to register until you find out whether your paper is accepted but paper
presenters must register for the Conference by April 30, 2010, otherwise your paper will be removed from the conference schedule.

The CEA Program Chair for the 2010 conference is Professor Victoria Zinde-Walsh, Department of Economics, McGill University. Please direct all inquires and correspondence to the Program Assistant, Jackie Gregory at cea2010conference@ gmail.com. Postal Address:
Ms. Jackie Gregory
CIREQ (Centre interuniversitaire de recherche en économie quantitative)
Peterson Hall, Room 220
McGill University
3460 McTavish Street
Montreal, Quebec
Canada H3A 1X9
Tel.: (514) 398-1737

Groups or Organizations requesting a block of sessions should contact the program assistant before February 1, 2009 to indicate their preferences. See the "Session Organizers" link on the conference web site for further information.

Conference Web Site: http://economics. ca/2010/en/

[VERSION FRANÇAISE]

Le Congrès annuel de 2010 de l´Association canadienne d´économique (ACE) se tiendra au Petit Séminaire de Québec dans la ville de Québec. Les séances se tiendront du vendredi 28 mai au dimanche 30 mai, mais quelques sessions conjointes avec des organisations affiliées se tiendront le jeudi 27 mai.

L´ACE invite toute personne intéressée à présenter une communication au Congrès de 2010 à soumettre un résumé de la communication avant le 19 février 2010. Les propositions seront acceptées à partir du 1er décembre 2009 via le site web http://economics.ca/2010/en/submit.php .

Tous les champs de spécialisation en économique sont admissibles. Chaque personne soumettant une proposition de communication sera informée de l´acceptation ou du rejet de sa proposition. On prévoit un taux d´acceptation d´à peu près 60%. En soumettant un résumé de communication, l´auteur accepte implicitement d´être mis au programme comme commentateur ou président de séance dans d´autres sessions dans
ses champs d´intérêt, si sa communication est acceptée. Le formulaire sur le site web donnera l´occasion de préciser les champs d´intérêt de chacun.

On ne peut pas présenter plus qu´une proposition de communication pour le Congrès. Prière de ne pas soumettre plus d´une communication. Toute proposition additionnelle sera automatiquement rejetée. Quiconque est co-auteur d´un texte peut soumettre un texte additionnel mais doit le faire séparément.

En plus du résumé, on peut soumettre le texte complet de la communication en fournissant un lien à un site web qui contient un dossier PDF ou en faisant parvenir le dossier PDF à Conference Maker. Il faut que chaque présentateur s´assure qu´une copie du texte de la communication est entre les mains du président de séance et du
commentateur au moins deux semaines avant le Congrès.

Tous les présentateurs doivent être dûment enregistrés pour le Congrès. On peut s´enregistrer en ligne via le site web du Congrès en utilisant le lien PRE-INSCRIPTION. On peut s´inscrire sans devenir membre de l´ACE, mais on recommande fortement de devenir membre en même temps, puisque cela donne accès à des avantages additionnels sans coûts supplémentaires. On peut attendre de s´inscrire jusqu´à ce que la décision d´acceptation de la communication ait été rendue, mais les présentateurs de communication doivent s´inscrire avant le 30 avril 2010, autrement la communication sera retirée du programme.

La présidente du Comité du programme pour le Congrès de 2010 est Victoria Zinde-Walsh du Département de science économique à l´Université McGill.

Prière d´acheminer correspondance et demandes de renseignements à Jackie Gregory au cea2010conference@ gmail.com. Adresse :
Ms Jackie Gregory
CIREQ ( Centre interuniversitaire de recherche en économie quantitative)
Peterson Hall, Pièce 220
McGill University
3460 McTavish
Montréal, QC
Canada H3A 1X9
Tel: (514) 398-1737

Les groupes et organisations qui désirent avoir un bloc de séances doivent entrer en contact avec Jackie Gregory avant le 1er février 2010 pour indiquer leurs préférences. Pour plus de renseignements, voir la section ORGANISATEURS DE SEANCES sur le site web.

Please quote 10 Academic Resources Daily in your application to this opportunity!


Join us and get free scholarship information to your inbox. Fill in the form below with your email address:

Delivered by FeedBurner