Seyyid Hüseyin Nasr, Istanbul´da
21 Ocak 2009 Çarsamba
Cemal Resit Rey Konser Salonu
Afis
Dünyaca ünlü düsünür ve ilim adami Prof. Dr. Seyyid Hüseyin Nasr, 21 Ocak 2009 tarihinde Cemal Resit Rey Konferans salonunda bir konferans vermek için Istanbul´a geliyor. 40´i askin kitabin ve yüzlerce makalenin yazari olan Nasr, 55 yillik ilim hayatinda Islam düsüncesinin ve çagdas dünyanin pek çok sorununa isik tuttu. Islam bilimi, Islam felsefesi, modernite elestirisi, anlam arayisi, çevre krizi, din-bilim iliskileri, dinler arasi iliskiler, Islam maneviyati ve Islam-Bati iliskileri alanlarinda çalismalar yapti. Eserleri Türkçe basta olmak üzere dünyanin belli basli dillerine tercüme edildi. 1984 yilindan beri akademik çalismalarini George Washington Üniversitesinde yürüten Nasr, Islam düsüncesi alaninda iki nesil talebe yetistirebilmis nadir ilim adamlarindan biri.
Geleneksel Ekol olarak bilinen düsünce mektebinin önde gelen mensuplarindan biri olan Seyyid Hüseyin Nasr, Bati ile Islam dünyasi arasinda köprü kuran bir düsünür ve hem Batida hem de Islam dünyasinda genis kitleler tarafindan biliniyor. Türk okuyucu, Nasr´i hemen tamami Türkçeye kazandirilan eserlerinden taniyor. Türkiye´ye pek çok kez gelen Seyyid Hüseyin Nasr, kendisi için Türkiye´nin asil memleketi olan Iran´dan sonra "ikinci vatani" oldugunu söylüyor.
21 Ocak günü saat 14.00'te CRR´de bir konferans verecek olan Nasr, Islam, modernite ve Islam dünyasi sorunsalini ele alacak. 18.nci yüzyil Avrupa Aydinlanmasindan bu yana modern düsüncenin temel bir felsefi ve metafizik körlüge duçar oldugunu savunan Nasr, "insan-i kâmil" olmaya çalisan degil, haris ve mütekebbir bir insan tipinin her seyin merkezine konmasini elestiriyor. Kendi disindaki her gerçekligi (insan ve tabiat) tahakküm altina almaya çalisan Bati hümanizmine köklü elestiriler yönelten Nasr, modern dünyanin pek çok sorununun bu temel yanlistan kaynaklandigini düsünüyor.
Nasr, modernizm projesine karsi klasik Islam tefekkürünün ve metafiziginin hala kullanilmamis çok büyük imkanlarinin oldugunu ve yeni bir felsefi çerçevenin mümkün ve gerekli oldugunu soyluyor. Konusmasinda bu konulara deginecek olan Nasr, 21.nci yüzyilda Islam, Bati ve modernite iliskilerinin yeniden tanzim edilmesi gerektigine inaniyor ve bunun için yeni bir felsefi programin hayata geçirilmesi çagrisinda bulunuyor.
Nasr´in 21 Ocak´taki konusmasinda ele alacagi bazi sorular sunlar: Islam´in 21.nci yüzyilda karsi karsiya oldugu meydan okumalar neler? Bati modernitesinin son üç yüz yillik tecrübesinden sonra Islam tefekkür gelenegini yeniden ihya etmek mümkün mü? Islam metafizigi, akil, bilim, özgürlük ve anlam gibi kavramlara/sorunlar a yeni bir bakis açisi kazandirabilir mi? "Büyük söylence"leri reddeden postmodernizin ardindan insanligin hala bir takim "büyük sorulari" var mi? Islam tefekkür gelenegi bu sorulari sorabilir ve onlara yeni cevaplar verebilir mi?
Not: Katilim ücretsiz olup halka açiktir.
http://www.setav. org/index. php?option= com_content& task=view& id=697&Itemid= 57
Islam, Modernity and the Muslim World
A New Agenda for the 21st Century
A Public Lecture by Seyyed Hossein Nasr
January 21, 2009
Wednesday 14.00-16.00 Istanbul
As we enter the 21st century, we face numerous new challenges and opportunities. Unlike the 19th century, the monopoly of modernity over the future of the world has been broken. Unlike the 20th century, the postmodern spirit of complete relativism and skepticism has been called into question. As a major world religion with a tradition of 14 centuries, Islam remains a vibrant religion with a distinct culture and civilization. Intellectually, the Muslim world continues to struggle with issues of tradition, modernity, post-modernity and globalization. Politically, much of global politics is directly related to Muslim countries. Socially, Muslim societies are struggling with the fact that they are old but at the same time new entities determined by modern national divisions. Islam-West relations have become even more pressing and crucial for the future of the world.
What are the challenges Islam as a religion faces in the 21st century? Is it possible to recover the Islamic intellectual tradition in the face of the fading experience of Western modernity? What does Islam have to say to the 21st century world? Can Islamic metaphysics and philosophy offer a fresh perspective on such issues as reason, religion, science, meaning and truth? Are such "big questions" still relevant in a highly technological and globalized world? Is Western modernity over?
What are the challenges Muslim societies will be facing in the near future? From education and pluralism to democracy and development and how will Muslim countries respond to the challenges of an increasingly globalized world?
Can Traditional Islam be an answer to these big questions?
Please quote 10 Academic Resources Daily in your application to this opportunity!
If you want to receive academic resources in your e-mail on daily basis, please subscribe to 10resources-subscribe@yahoogroups.com.